Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
SW development and testing for engine monitoring module
Sumtsov, Artem ; Sova, Václav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis describes Model Based Design process and its application for the design and testing of algorithms. This approach was employed in the development of the Engine Monitoring Module in collaboration with the UNIS, a.s. company. The continuous monitoring of equipment is a current trend in the development of the aerospace industry. The outputs of these algorithms can be used for planning maintenance with respect to operative modes and conditions. Monitoring algorithms are implemented in the Matlab/Simulink environment and are tested on the dSpace platform.
Okamžitá diagnostika stavu letadlových proudových motorů
Valuch, Tomáš ; Molčan, Anton (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci je vypracován návrh diagnostického systému pro malé proudové motory. Cílem práce je popsat typy možných selhání proudových motorů, stanovit významné parametry charakterizující okamžitý stav pohonné jednotky a definovat způsoby měření vybraných parametrů. První část práce se věnuje popisu vybraných typů malých proudových motorů, následuje výčet a rozbor nejpoužívanějších diagnostických metod pro vyhodnocení stavu motoru za provozu. Další kapitola obsahuje výpočet tepelného oběhu motoru s charakteristikou konstrukčních modulů. Poté jsou analyzovány selhání malých motorů s popisem jejich příčin a možnostmi detekce diagnostickou soustavou. Práce pokračuje popisem měřících metod a výběrem potřebných snímačů. V závěru je navržen diagnostický systém pro monitorování okamžitého stavu motoru. Poslední část se věnuje exkurzi na zkušebně proudových motorů na Technické univerzitě v Košicích.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (oponent) ; Skala, Bohumil (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
It has become clear that the most successful design approach involves a multiple phase drive in which each phase may be regarded as a single-module. The operation of any one module must have minimal impact upon the others, so that in the event of that module failing the others can continue to operate unaffected. The modular approach requires that there should be minimal electrical, magnetic and thermal interaction between phases of the drive. Flux-Switching permanent magnet synchronous machines (FS-PMSM) have recently emerged as an attractive machine type virtue of their high torque densities, simple and robust rotor structure and the fact that permanent magnets and coils are both located on the stator. Flux-switching permanent magnet (FS-PMSM) synchronous machines are a relatively new topology of stator PM brushless machine. They exhibit attractive merits including the large torque capability and high torque (power) density, essentially sinusoidal back-EMF waveforms, as well as having a compact and robust structure due to both the location of magnets and armature windings in the stator instead of the rotor as those in the conventional rotor-PM machines. The comparative results between a FS-PMSM and a traditional surface-mounted PM (SPM) motor having the same specifications reveal that FS-PMSM exhibits larger air-gap flux density, higher torque per copper loss, but also a higher torque ripple due to cogging -torque. However, for solely permanent magnets excited machines, it is a traditional contradiction between the requests of high torque capability under the base-speed (constant torque region) and wide speed operation above the base speed (constant power region) especially for hybrid vehicle applications. A novel fault-tolerant FS-PMSM drive topology is presented, which is able to operate during open- and short-circuit winding and converter faults. The scheme is based on a dual winding motor supplied from two separate vector-controlled voltage-sourced inverter drives. The windings are arranged in a way so as to form two independent and isolated sets. Simulation and experimental work will detail the driver’s performance during both healthy- and faulty- scenarios including short-circuit faults and will show the drive robustness to operate in these conditions. The work has been published in ten conference papers, two journal papers and a book chapter, presenting both the topology of the drive and the applied control schemes, as well as analysing the fault-tolerant capabilities of the drive.
Aerospace - Vizualizace letových dat
Morávek, Martin ; Bartoň, Radek (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabýva problematikou vizualizace letových dat v kabině letadla. Popisuje zavedené analogové přístroje a moderní LCD letové displeje. Podstatná část se věnuje návrhu a implementaci aplikace letového displeje pro model letounu Zlin Z-142 s využitím dat z leteckého simulátoru. Při návrhu je brán ohled na formu a srozumitelnost zobrazovaných dat. Jsou tu diskutovány různé verze návrhů včetně konečné verze z hlediska srozumitelnosti a čitelnosti jednotlivých ukazatelů.
Tržní orientace a řízení vztahů k zákazníkům
Frejková, Daniela ; Karlíček, Miroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá tržní orientací (MO) a řízením vztahů k zákazníkům (CRM). MO i CRM jsou neustálým předmětem zájmu akademiků i praktiků, neboť jsou považovány za významné pro zajištění dlouhodobého úspěchu firem. Překvapivé je, že tyto dva strategické koncepty byly zkoumány odděleně. Chybí zde výzkum, který by systematicky analyzoval případné souvislosti mezi MO a CRM. Hlavním cílem práce je posoudit existenci souvislostí mezi koncepcí MO a koncepcí CRM. Práce byla vypracována na základě jak výzkumu sekundárního, tak výzkumů primárních. Pro získání komplexního pohledu na řešenou problematiku byly použity kvalitativní i kvantitativní metody. Hlavní primární výzkum této práce byl proveden pomocí dotazníkového šetření u firem z oblasti letectví v České republice. K naplnění dílčích cílů přispělo testování hypotéz. Předkládané výsledky představují cenný příspěvek k prohloubení znalostí o koncepcích MO a CRM. Byly odhaleny souvislosti mezi MO a CRM. Dále byl navržen a ověřen nástroj pro měření CRM a určena míra využití MO a CRM v analyzovaných firmách. Také byly identifikovány bariéry implementace MO a CRM, protože problémem zůstává skutečná aplikace těchto koncepcí v praxi firem. Byly formulovány závěry a doporučení a zdůrazněny přínosy pro teorii, praxi a oblast pedagogickou. Závěry práce poskytují příležitost k dalším výzkumům.
Tendence vývoje dopravních letadel
Vaščák, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vývojem letadlové techniky, zhodnotit provozní charakteristiky vybraných typů dopravních letounů a vytvořit krátkodobý odhad vývoje dopravních letadel.
Návrh napájecí části pro ADAHRS
Andrysík, Lukáš ; Vrba, Kamil (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se nejprve zabývá popisem systému ADAHRS, normy DO-160 a dále návrhem zálohovaného napájecího zdroje s využitím superkondenzátorů. Návrh se nejprve zaměřuje na stanovení požadavků zdroje, pokračuje návrhem blokového schématu a srovnává různá zapojení regulátorů 5 V. Pro vybraný konkrétní zdroj se hlouběji věnuje jeho nastavení a možnostem. Jako hlavní téma se zabývá metodou zálohování napájení pomocí superkondenzátorů – výběru konkrétní metody a bližšímu nastavení integrovaného obvodu zodpovědného na správu superkondenzátorů. Dále obsahuje toleranční a stress analýzu použitých součástek a na závěr se věnuje testům finálního vyrobeného zařízení
Experimentální ověření tuhosti ložisek polohovacího mechanismu pro optickou komunikaci mezi satelity
Svoboda, Tomáš ; Čermák, Jan (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá zjištěním tuhosti předepnutého dvouřadého ložiska s kosoúhlým stykem v relevantních podmínkách. V úvodu práce jsou popsány základní znalosti týkající se dvouřadých ložisek s kosoúhlým stykem a souvislosti vnitřní vůle, předpětí a dalších vlivů na tuhosti. V práci je uveden přehled studií zabývajících se tuhostí ložisek a přehled zařízení, která slouží pro experimentální zjištění tuhosti. Následně je popsáno vlastní řešení, ve kterém prvně proběhl teoretický výpočet tuhosti ložiska. K zjištění experimentálních hodnot bylo nutné navrhnout a zkonstruovat experimentální zařízení pro testování ložiska v relevantních podmínkách. Z naměřených dat a teoretických výpočtů byl zjištěn vliv materiálu a teploty na tuhosti ložiska. Výstupem práce je funkční vzorek, se kterým proběhlo testování ložiska.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
Studená kinetická depozice jako nástroj pro opravy opotřebených součástí
Hevessy, Zoltán ; Heczko, Martin (oponent) ; Doubrava, Marek (vedoucí práce)
Cold spray (CS), známy aj ako studená kinetická depozícia, je najmodernejší proces z rodiny termálnych nástrekov, charakterizovaný kombináciou nízkej teploty a vysokej rýchlosti častíc, vďaka čomu sú povlaky dostatočne kvalitné pre aplikácie v mnohých odvetviach, kde sa iné procesy nedajú využiť, vrátane opráv civilných aj vojenských lie-tadiel a vrtuľníkov. Bakalárska práca sa zaoberá podrobným popisom tohto proce-su, vplyvom jeho parametrov na kvalitu povlakov, príkladmi opráv a hodnotením me-chanických a koróznych vlastností opravených súčastí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.